Fiat 500C Anniversario İncelemesi

Fiat’ın 1950’li yılların başında üretmeye başladığı 500 ailesi, geçmişten günümüze erek tasarımı, gerekse boyutları ve kullanışlılığı ile özel otomobiller olmayı başardı. En az 500 ailesi kadar özel bir otomobil olan Fiat 500C Anniversario da test konuğumuz.

500C ikonik tasarımıyla 1957 yılında yollara çıkan ilk örneğini onurlandırıyor.

Anniversario versiyonu Fiat 500’ün 60. yılı onuruna sunuluyor. Tasarım anlamında 500C Anniversario’ yu diğer versiyonlarından ayıran Sicilya turuncusu gövde rengi, 16 inç boyutundaki jantlarının tasarımı,krom kaput çıtası, eski tip Fiat logosu, krom ayna kapaklarıyla adeta 1960’lı yılların ruhunu taşıyor. Kabine geçtiğimizde ise gövde rengindeki konsol kaplamalarının kullanıldığı 500C’de aynı renkte detaylara sahip yeni koltuk döşemeleri sunuluyor. Anniversario logolu paspaslar ve otomobilin çeşitli noktalarındaki Anniversario logoları da bu versiyona özel. Tüm bu retro detayları 500 ve 500C olmak üzere iki gövde tipinde satın alabiliyorsunuz. 500C, kendine has yumuşak yapılı bir açılır tavan sunuyor. Kademeli olarak açılabilen ve elektrikli mekanizma ile kontrol edilen tavan arka koltuk kafalıklarının hizasına kadar açılabiliyor. 500C’ nin yaşam alanı yüksek tavanı sayesinde kullanıcısına ferahlık hissi veriyor. Sürücü odaklı bir konsola sahip olan modelde bütün kontroller elinizin altında. Konsolun üst tarafına yerleştirilen multimedya sisteminin hemen altında diğer Fiat modellerinden de tanıdığımız City modu ve dörtlü lambası yer alıyor. Cam açma butonlarını da vitesin yanına konumlandıran Fiat, sürücünün bütün kontrollere tek bir yerden ulaşmasını sağlamış. 500C’ yi yalnızca 1.2 litrelik atmosferik benzinli bir motor ve otomatik şanzıman ile satın alabiliyorsunuz. 69 beygir güç üretebilen bu motor performans iddiasında olmasa da 500C’ nin hafif gövdesi sayesinde tatmin edici hızlanma verileri sunabiliyor. Dualogic isimli otomatikleştirilmiş manuel şanzıman hızlı ve akıcı vites geçişleri sunamıyor ancak sakin kullanımda ihtiyacınızı karşılıyor.

TEKNİK ÖZELLİKLER

1242 cc, sıralı 4 silindir, benzinli, önden çekiş, 69 bg, 102Nm
4.8 lt/100 km, 111 gr/km
0-100 km/s 12.9 sn, 160 km/s
940 kg

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu