Mercedes-Benz GLC350e İncelemesi

Mercedesin isim politikası dolayısıyla geçtiğimiz yıllarda markanın orta sınıf SUV modeli GLK tarihe karışmıştı. Onun yerini C Serisi’nin SUV versiyonu olan GLC aldı. GLK’nın kolayca ayırt edilebilen köşeli görüntüsünden iz taşımazken, güncel Mercedes modellerinde görülen temel detaylara sahip, yumuşak çizgiler ve sert köşelerden oluşuyor. Yaşam alanında sade ve sportif çizgilere, yüksek kaliteli malzemelere ve gelişmiş özelliklerle donatılabilen multimedya ekranına sahip. Kokpitin kalite algısı da bir hayli yükselmiş gibi görünüyor. Yumuşak dokunuşlu deri, kahverengi ahşap kaplamalar ve alüminyum detaylar kabini oldukça şık gösteriyor. Test otomobilimizde bulunan Burmester opsiyon ses sistemi de oldukça keyifliydi.

Coupe formundan kurtulan modelin iç hacmindeki artış hemen fark ediliyor. Bagaj hacmi eski modele göre 130 litre artışla 580 litreye ulaşan GLC’de arkada oturan yolcular için yaşam alanı da oldukça geniş. Test otomobilimiz bu sınıfta eşine pek rastlamadığımız plug-in hibrit teknolojisine sahip bir SUV. Yani bu otomobilin bir elektrik bataryası var ve dilerseniz onu harici bir güç kaynağından şarj edebiliyorsunuz. 235 beygir güç üreten 2.0 litre turbo benzinli motoru 0’dan 2000 d/dk’ya kadar 340 Nm tork ile destekleyen bir elektrik motoru bulunuyor ve bu sistem 7G-Tronic otomatik şanzıman ile gücünü dört tekerleğe birden iletiyor. Diğer versiyonların aksine GLC 350e de kullanılan 7G-Tronic şanzıman, 2 tonluk ağırlığına rağmen modelin hızlanmasını törpülemiyor. GLC 350e  genel anlamda konforlu bir araç. Fakat otomobilin virajlarda gövde salınımını kontrol edebilmek için süspansiyonların darbe emiş aralığı kısa tutulmuş. Bu sebeple sert ve ani darbelerde sesli çalışıyorlar ve darbeyi emmekte zorlanıyorlar. Fakat konfordaki bu olumsuzluk iyi bir yol tutuşu beraberinde getiriyor. Viraj içinde ani hızlanma isteklerinde ise aracın belirgin bir önden kayma yaşattığını söylemeliyiz.T

TEKNİK ÖZELLİKLER
1991 cc, sıralı 4 silindir, hibrit, dört çeker, 235 bg, 350Nm 1200–1400 d/dk, 340 Nm E. Motoru
2.6 lt/100 km, 60 gr/km
0-100 km/s 5.9 sn, 235 km/s
2025 kg

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu