Porsche Cayman 718 İncelemesi

Onunla uzun zaman geçirmek için biraz beklemiş olabiliriz ama beklediğimize değdi.Karşımızda, kırmızı rengiyle Porsche Cayman 718 duruyor. Bu otomobil, insanda direksiyonu başına geçme isteği uyandıran cinsten.

Motoru çalıştırıp gaz pedalına yüklendiğiniz anda kendinize sorular sormaya başlıyorsunuz. Bu sorular da genelde, özellikle motor konusunda kâğıt üstündek iverilerle hissettiklerinizin çatışması nedeniyle ortaya çıkıyor. İki koltuğun hemen ardındaki motor 2.0 lt ve dört silindirli. 300 bg güç ve 380 Nm tork üretiyor. Bu veriler eski altı silindirli üniteninkine oranla daha yüksek. Eskisiyle arasındaki diğer farklar; daha sert yaylar ve amortisörler, revize edilmiş elektro mekanik direksiyon sistemi (yüzde 10 oranında daha keskin olduğu iddia ediliyor) ve ufak bir farkla daha geniş tabanlı olan arka lastikler.

Cayman kafanızı karıştırıyor çünkü dediğimiz gibi kâğıt üstündeki verilere göre kafanızda canlandırdığınız deneyimle gerçek sürüşteki deneyim birbirine uymuyor.Öncelikle Cayman, olduğundan daha hızlı hissettiriyor. Bunun Porsche’lerin genel bir karakteri olduğunu biliyoruz ancak Cayman’de bu “çabukluk” hissi bir hayli yüksek. Bu durumda motorun sesi de büyük bir rol oynuyor. Eski versiyonu kullananlar yeni versiyonun sesini çekici bulmakta zorlandıklarını belirtiyor ancak Cayman’le yeni tanışanlar bu ses etkileyici olarak tanımlanabilir. Devir yükseldikçe sese mekanik bir tını hakim oluyor ve titreşimini hemen arkanızda hissediyorsunuz ve bu da sürücüyü yüreklendiriyor.

Sürücüyü yüreklendiren bir başka nokta da, ortadan motorlu gövdesinin dengesi ve Cayman’in gövdesinin ağırlığını kontrol etme yetisi. Onunla girdiğiniz ilk virajda dengeyi hissediyor, otomobilin sözünüzü dinleme konusundaki istekliliği şaşırtıyor ve bir anda Cayman’e güven duymaya başlıyorsunuz. Güven veren bir diğer nokta da frenler. Böylesine dozu kolay ayarlanabilen ve güçlü frenlerle uzun zamandır karşılaşmamıştık.

Motorundan şasisine, sürüşünden kullanışlılığına kadar her açıdan şaşırtıcı.

Cayman,direksiyonu başına geçip direkt olarak yola çıkma isteği uyandıran bir otomobil olduğu için, onunla biraz yol aldıktan, trafik sıkıştıktan veya kırmızı ışıkta bekledikten sonra kabinine odaklanma fırsatı yakalıyorsunuz. Bunu yaptığınızda da hemen yola çıkmak için aceleyle ayarladığınız sürüş pozisyonunun ne kadar sportif ve alçak olduğunun, buna rağmen iki kişi için yeterli alan sunulduğunun, kabin tasarımının da geleneksel Porsche karakterini yansıttığının farkına varıyorsunuz. Bir diğer nokta olarak da, kalite ve işçilik konusunda isteseniz de bir kusur bulamıyor oluşunuz dikkatinizi çekiyor.

İster sporister normal mod seçili olsun, Cayman ile yol alırken her anda onunla rahatlıkla yaşayabileceğiniz fikri biraz daha güçleniyor çünkü Cayman günlük kullanımda son derece rahat hissettiriyor. Tempolu sürüşler bir yana, sakin kullanımda da gayet anlaşması kolay bir otomobil. Elbette yalnızca iki kişilik olması birçok kullanıcı için günlük olarak kullanılmasını en baştan imkânsız kılan bir özellik ancak sürüş karakteri açısından Cayman, yorucu olmaktan uzak.Öndeki büyük ve arkadaki küçük bagaj alanları da bahsi geçen model göz önüne alındığında gayet yeterli.

Peki hiç mi olumsuz bir yanı yok? Bu noktada “fiyat” diyerek keyfinizi kaçırmak istemiyoruz ve o nedenle bu konuyu bir kenara bırakacağız. Sanıyoruz yalnızca bir önceki neslin altı silindirli boxer motorunun sesine aşık olanlar bu Cayman’i ruhsuz ve heyecandan uzak olarak tanımlayabilir. Eskisinden bağımsız ve yeni bir neslin doğuşu olarak göz önüne alınırsa, bu tip bir modelde aradığınız her şeye sahip olduğunu söylemek mümkün.

TEKNİK ÖZELLİKLER

1998 cc, 4silindir, arkadan itiş, 300 bg, 380 Nm
6.9 lt/100km, 158 g/km
0-100 km/s4.7 sn, 275 km/s
1365 kg
 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu