Volkswagen Amarok Canyon İncelemesi
Volkswagen’in 2010 yılında yollara çıkardığı iddialı pick up modeli Amarok’un sportif donanım seçeneği Canyon, Amarok’un V6 motora geçmesinin ardından 2 litre hacimli motoruyla birlikte satış listelerine veda etmişti. 2018 yılında tekrardan satışına başlanan bu donanım seçeneği artık 6 silindirli turbo dizel motorla sunuluyor. Amarok Canyon’un dış tasarımında ilk olarak göze çarpan yenilikler arasında sportif çamurluklar, Bi-Xenon farlar ve LED gündüz sürüş farları, çift krom şeritli ön panjur, karartılmış stoplar, krom çerçeveli ön sis farları, mat siyah sportif bar ve mat siyah yan barlar, 17 inç boyutlu çift renk jantlar ve Canyon’a özel bal turuncu renk seçeneği yer alıyor. Amarok’un kapılarında ve kasasının yan tarafında yazan Canyon ve 4Motion yazıları da dikkat çeken detaylar arasında. Amarok Canyon’un yaşam alanına geçtiğimizde “Canyon” adı verilen turuncu çizgilere sahip koltuk kumaşı, turuncu dikişli çok fonksiyonlu direksiyon, vites topuzu ve emniyet kemeri, çift bölgeli klima, ön ve arka park sensörü, 6.3 inç boyutunda ve AppConnect destekleyen multimedya sistemi, ısıtmalı sürücü ve yolcu koltukları,ısıtmalı silecek başlıkları gibi sportif ve konfor odaklı detaylar standart olarak sunuluyor.
İlgi çekici rengi ve sportif detayları ile araziden asla ayrılmak istemiyormuş gibi.
Kaputunun altında görev yapan 3 litre hacimli V6 turbo dizel motor ile 204 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen Amarok Canyon sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri otomatik şazıman ile sunuluyor. Bu performans değerleri ile iki tonluk ağırlığına rağmen asfalt üzerinde çoğu otomobilden çevik olabilen Amarok, kendinize “Bir pick up gerçekten bu kadar hızlı olmak zorunda mı?” diye sormanıza engel olamıyor. 17 inç boyutundaki jantları ve kalın yanaklı lastikleri ile Amarok Canyon, arazide daha rahat hareket ederken asfaltta da konforlu bir sürüş sunuyor. Amarok’un arka süspansiyonları gövdeyi yolda tutabilmek için fazlaca çaba sarf ediyor dolayısıyla bu sınıfta alışkın olduğumuz sürüş sırasındaki gövde sarsıntıları Amarok’ta daha fazla hissediliyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
2967 cc, V6, dizel, dört çeker, 204 bg, 500 Nm
8.1 lt/100 km, 196 gr/km
0-100 km/s 9.0 sn, 186 km/s
2053 kg