Volvo S90 İncelemesi
Volvo’nun sedan modellerinin en büyüğü S90, bu yazımızda 235 bg güce sahip D5 motoru ile konuğumuz oluyor. Daha önceki sayımızda 190 bg güç üretebilen D4 kodlu dizel motorlu versiyonunu kullandığımız model, aradaki güç ve tork farkını kullanıcısına hissettirmeyi başarıyor.
Otomobilin kokpiti, diğer Volvo modellerinden alışık olduğumuz bir tasarıma sahip. Birçok yerinde deri ve alüminyum kaplamalara yer verilen ön konsolun ortasında büyük bir multimedya sistemi yer alıyor. Klima kontrollerinden multimedya sistemine hatta araç hakkındaki çeşitli bilgilere bu alandan ulaşabilirsiniz.
S90’nın ses yalıtımı tatmin edici. Yol ve rüzgar gürültüsünü kabin içerisine çok fazla aktarmayan otomobil ile sessiz bir şekilde seyahet edebilmek mümkün. Ayrıca araçta bulunan aktif süspansiyon sistemi, otomobilin gövde ağırlığını dengeli bir şekilde kontrol edebiliyor.
S90’nın büyük ve ağır gövdesine rağmen 235 bg’lik motor kullanıcısını tatmin etmeyi başarıyor.
Yaklaşık olarak 2 tonluk gövde ağırlığına sahip olan Volvo S90’da dört tekerlekten çekiş sistemi mevcut. 190 bg’lik D4 dizel motor seçeneğinde sakin kullanımlarda yeterli performans sergileyen otomobil, performanslı kullanımlarda beklentilerin altında kalıyordu. Volvo, bunu düşünerek daha fazla güç ve daha fazla performans isteyen kullanıcıları için 235 bg güç üreten motor seçeneğini kullanıcılarına sunuyor.
Daha fazla güç daha fazla yakıt tüketimi gibi görünse de iki motorda iki litrelik hacme sahip ve fabrika verilerine göre aralarında 0.1lt/100 km’lik bir fark buluyor. Sahip olunan fazladan güç ve tork düşündüğünde bu fark rahatlıkla gözardı edilebilir.
Teknik Özellik
1969 cc, sıralı 4 silindir, dizel, dört tekerlekten çekiş,235 bg, 480 Nm
4.8 lt/100 km, 127 gr/km
0-100 km/s 7.0 sn, 240 km/s
1814 kg