Ford Ecosport İncelemesi
Metropollerin park problemlerine çözüm olarak üretilen ufak otomobiller de kullanıcıların beklentileri doğrultusunda SUV gibi olmaya başladı. Popüler olan yüksek otomobiller, markaları bu yöne çekiyor. Çokta yeni olmayan Ecosport, bu trende ilk adımlardan biri.
Diğer testlerimiz için tıklayın
Yüksek ve kaslı duruşunun arkasında bir o kadar kompakt boyutlara sahip olan Ecosport, St Line donanımında opsiyon 18 inç jantlarıyla beraber geliyor. Ford’un bilinen tasarım dilinin dışında olması, otomobili farklı gösteriyor ve tarz duruşu ile dikkat çekiyor. Farklılığını bagaj kapağında da gösteriyor ve bagaj yana doğru açılıyor. ST Line ile gelen parlak siyah eklentiler, yıldırım mavisi rengiyle güzel bir kombin oluyor.
Uzun torpido tasarımı büyük bir otomobil hissi veriyor
Klasik Ford iç mekanına sahip olan Ecosport; sunroof, Bang&Olufsen ses sistemi, koltuk ve direksiyon ısıtma gibi opsiyonlarla donatılmış. 8 inç dokunmatik ekran Apple Car Play ve Android Auto sunuyor. St Line ile gelen deri ve nubuk kumaşlı koltukların yanal destekleri orta seviyede. Arka koltuklar yüksek konumlandırılmış ve yolu seyretmek isteyen yolcular için güzel bir his. Bagaj hacmi 310 litre ancak yükleme eşiği olmadığı için eşya koymak çok kolay. Bu bagaj kapağı, dar alanlarda bagaja ulaşmak gerektiğinde sizi zora sokabiliyor.
Direksiyonun dolgun yapısı ele tam oturuyor. Direksiyon hissi ve tepkileri de bir Ford klasiği olarak gayet iyi. Vites kolu otomobilin içinde biraz eski görünüyor. Direksiyon arkası kulakçıkları kullanmaya alışınca ve vites koluyla pek görüşmek istemiyorsunuz. Süspansiyonlar ST Line ile birlikte sıkı hissettiriyor. Yol konforu da yeterli seviyede. 2016’da ödül almış turbo beslemeli 3 silindirli motorun tepkileri başarılı. Performanslı kullanıma da olanak sunan bu motor ekonomi için tasarlanmış. Test süresi boyunca da 6.5 lt/100 km yakıt tüketimi değerini yakaladık.
Şehir içi kullanım kolaylığı yanında seyahatlere de gelebilecek Ecosport, çok amaçlı otomobil anlayışının ilk örneklerinden. Bagajı biraz daha büyük olsaydı Türk insanı için daha dikkat çekici bir otomobil haline gelebilirdi.
TEKNİK ÖZELLİKLER
998 CC, SIRALI 3 SİLİNDİR, ÖNDEN ÇEKİŞ, 125 BG, 170 NM
5.8 LT/100 KM, 134 GR/KM
0-100 KM/S 11.6 SN, 180 KM/S
1249 KG
Diğer Ford modelleri için https://www.ford.com.tr