2020 Volkswagen Golf Mk8 ortaya çıktı

2020 Volkswagen Golf Mk8 modelinin tanıtımına sayılı saatler kala aracın resmi görselleri internete düştü.

Motor Elpais tarafından paylaşılan görseller otomobili tamamen ortaya koyuyor. Aracın daha önce ortaya çıkan görsellerinden farklı bir görüntüyle karşılaşmadık. Günümüze kadar evrimsel tasarım felsefesini benimseyen Volkswagen Golf’ün bu sefer özellikle ön cephede daha fazla değişiklik taşıdığını söyleyebiliriz.

Yine de bu modelin bir Golf olduğunu ilk bakışta anlayabiliriz. Tamamen yeni ve şık gündüz farlarına ev sahipliği yapan modelin ön farları da daha ince bir forma kavuşmuş. Daha ince bir ön ızgaraya sahip olan modelin logosu ise daha belirgin hale getirilmiş. Aşağı doğru indiğimizde ise krom ve gövde rengi detaylarla bezenmiş hava girişleri ile karşılaşıyoruz. Aracın kaputunun selefine göre daha eğimli olduğunu görüyoruz.

Daha belirgin bir omuz çizgisine sahip olan model artık kapı kollarını kesen bir karakter çizgisine ev sahipliği yapıyor. Genel olarak daha sportif bir duruşa sahip olan aracın ikonik C sütunu ise korunmuş.

Arka bölüme geçtiğimizde Volkswagen T-Roc‘tan tanıdığımız stop lambalarını görüyoruz. Şık LED grafikleri içerisinde barındıran stop lambalar, bagaj kapağı ile bölünüyor. Daha eğimli bir arka cama sahip olan aracın sahte egzoz girişlerini ise makyajlı Golf 7’den tanıyoruz.

Şarj edilebilir hibrit versiyon Volkswagen Golf GTE ise bal peteği desenli ızgara ile daha sportif bir ön yüze sahip. Aracım şarj girişi ön çamurlukta konumlandırılırken, aerodinamik yan etekler ise aracın daha verimli olması için tasarlanmış.

Bu tasarım detaylarının bir kısmı Golf R ile paylaşılıyor. GTE’den farklı olarak ön bölümde bal peteği görünümlü ızgaraların kullanılmadığı sportif modelde çok daha sportif bir arka bölüme yer verilmiş. Gerçek egzoz çıkışları da bu görünüme katkıda bulunmuş.

Asıl değişiklik iç mekanda

Dış tasarım genel olarak evrimsel olsa da iç bölümde ise daha büyük değişiklikler yer alıyor. Yeni bir direksiyon simidine kavuşan araçta, çok daha modern bağımsız bir bilgi-eğlence ekranına yer verilmiş. Yolcu tarafında aydınlatmaya sahip ön konsol ise kademeli bir tasarıma kavuşmuş. Daha ince hava menfezlerine ev sahipliği yapan araçta mümkün olduğunca az sayıda tuşa yer verilmiş. Volkswagen Golf’ün mühendisleri vites kolunun tasarımını da elden geçirmeyi unutmamış.

Araç hakkındaki tüm detaylar yarın açıklanacak, ancak otomobilin 4.28 metre uzunluğunda ve 1.46 metre yüksekliğinde olacağını öğrendik. Dingil mesafesinin ise 2.84 metre olduğu iddia ediliyor. Golf 7’de bu değer ise 2.64 metreydi. Bu bilgi üzerinden yeni nesil Golf’ün daha geniş bir iç mekan sunacağını söyleyebiliriz.

Yeni motor seçenekleri

Aracın motor seçeneklerine gelecek olursak, üç silindirli 1.0 litrelik güç ünitesinin yanı sıra 1.5 ve 2.0 litrelik benzinli motorlar seçenekler arasında olacak. 1.6 ve 2.0 litrelik dizel ünitelerin de yine motor gamındaki yerini alması bekleniyor. 1.5 litrelik hidrojenli CNG ünite de bazı pazarlarda sunulacaktır.

Bunların yanı sıra, elektrikli I.D.3’e rakip olmaması adına e-Golf’ün planlar arasında olmadığı belirtildi. Ancak bir benzinli ve elektrik motoruna sahip olan hibrit Golf GTE ise modelin çevreci yüzü olacak.

İlerleyen aşamalarda Volkswagen’in yeni modelinin performanslı versiyonlarını sunmasını bekliyoruz. Golf GTI, 2.0 litrelik 235 beygirlik motora ev sahipliği yapacak, GTI Cup ise 290 beygir güç sunacak. Model gamının tepesinde yer alacak olan Volkswagen Golf R’nin ise 330 beygir güce sahip olacağı bildirildi.

2020 Volkswagen Golf Mk8 hakkında daha detaylı bilgiye aracın tanıtımının ardından ulaşacağız. Takipte kalın..

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu