Nissan GT-R 50 yaşında!!
Bu yıl, endüstrinin en sevilen ve ünlü performans otomobillerinden biri olan Nissan GT-R ailesi uzun zamandır aramızda. Japon üretici önümüzdeki ay NISMO Festivali’nde ikonik model ailesinin 50. yılını kutlamaya hazırlanıyor.
Nissan 1969 yılında ilk Skyline GT-R’yi Japon pazarına özel bir model olarak sunmuştu. İlk etapta dört kapılı bir sedan otomobil olarak üretilen araç, 1971 yılına gelindiğinde ise iki kapılı bir coupe olarak da sunulmaya başladı. 7.000 devirde 160 beygir güç ve 5.600 devirde 176 Nm tork üretebilen 2.0 litrelik sıralı 6 silindirli DOHC S20 motora sahip olan model, gücünü 5 ileri manuel şanzımanla arka tekerleklere iletiyordu. Sınırlı kaydırmalı diferansiyele ev sahipliği yapması, otomobilin sürüş keyfini ise bir kat daha arttırıyordu.
1973 yılına gelindiğinde ikinci nesline kavuşan GT-R, sıralı altı silindirli S20 motoru ve 5 ileri manuel vitesinin yanı sıra arkadan itişli yapısını korudu. Küresel enerji krizi nedeniyle o dönemde performans araçlarına olan ilginin azalmasından dolayı sadece 197 örnek üretildi. 1973 yılından 1989 yılına kadar ise GT-R logolu bir araç göremedik maalesef.
16 yıllık Nissan GT-R molası
Skyline GT-R üçüncü nesli ile geri döndüğünde ise Nissan markası için yepyeni bir performans çağı başlamış oldu. Group A sınıfı yarışları göz önünde bulundurularak tasarlanan model, markanın ikonik RB26DETT 2,6 litrelik çift turboşarjlı altı silindirli motoruna ev sahipliği yapıyordu. 6.800 devirde 279 beygir güç üretebilen model, 353 Nm’lik maksimum torkuna ise 4.400 devirde ulaşıyordu.
R32’nin başarısı, Nissan’ı 1995’te dördüncü nesil Skyline GT-R modelini üretmeye teşvik etti. İki kapılı coupe ve dört kapılı sedan karoserleri ile satışa sunulan otomobil başarısını sürdürdü. Bu başarıda sadece 44 adet üretilen 400R modeli de dahil olmak üzere aracın farklı versiyonlarına yer verilmiş olması da etkili oldu.
1999 yılına ayak bastığımızda ise R34 kod adlı beşinci nesil GT-R, tüm ihtişamıyla karşımıza çıktı. RB26 motoru bu nesilde de hayatını sürdürürken, otomobil birçok mekanik ve teknolojik güncelleştirmeye tâbi tutuldu. Özellikle Nissan Skyline R34 GT-R’nin otomobil severlerin arasındaki yeri ayrıdır. Hızlı ve Öfkeli film serisi ile hayatımıza giren Paul Walker’ın filmlerde kullandığı R34’ler aracın popülerliğini bir kat daha arttırmıştı. 30 Kasım 2013 tarihinde geçirdiği trafik kazası ile aramızdan ayrılan Paul Walker’ı buradan bir kez daha anıyoruz.
R34’ün üretimi sona erdiğinde Nissan, GT-R modelini Skyline ailesinden ayırmaya karar verdi ve 2008’de R35 GT-R’yi piyasaya sürdü. Günümüzde de üretimi devam eden otomobilin bu yılın başlarında özel 50. yıl versiyonu da tanıtılmıştı.
Nissan GT-R ailesine biz de buradan nice modeller ve uzun yıllar diliyoruz.