Yeni Skoda Octavia RS benzinli ve dizel versiyonla geldi

Skoda, yeni Octavia‘nın tanıtımın ardından model gamının tepesinde yer alan performanslı RS versiyonunu da tanıttı. Yeni Skoda Octavia RS benzinli ve dizel motorlara sahip iki farklı güç seçeneği ile karşımıza çıkacak.

Daha önce liftback, station-wagon ve Scout versiyonları tanıtılan modelde RS versiyonla birlikte aile de tamamlanmış oldu. Octavia RS, liftback’in yanı sıra stataion-wagon karoserle de tercih edilebilecek.

Benzinli versiyondan başlayacak olursak, 245 beygir güç ve 370 Nm torka sahip 2.0 litrelik turbo beslemeli TSI motora ev sahipliği yapan araç, standart olarak 6 ileri manuel şanzımanla geliyor. 7 ileri DSG şanzıman ise opsiyon listesindeki yerini almış. DSG şanzımana sahip Octavia RS TSI’ın 100 km/s hıza 6.7 saniyede ulaştığı belirtilirken, aracın son hızı ise elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılmış.

200 beygirlik dizel motor

Dizel versiyona geçtiğimizde, 200 beygir güç ve 400 Nm tork üretebilen 2.0 litrelik TDI ünite ile karşılaşıyoruz. Standart olarak 7 ileri DSG şanzımanla gelen modelde opsiyonel olarak dört tekerlekten çekiş sistemi de sunuluyor. Dört tekerlekten çekişe sahip Octavia RS TDI’nın 0-100 km/s hızlanma süresi ise 6.8 saniye olarak açıklandı.

Güç ünitesinden bağımsız olarak yeni Skoda Octavia RS modellerinde sportif bir gövde kiti sunuluyor. Dış bölümde RS’ye özgü tamponlar, ön ızgara ve siyah detaylara yer verilmiş olduğunu görüyoruz. Bunların yanı sıra özel LED farlarına ev sahipliği yapan modelin 18 inçlik siyah alaşım jantları ve kırmızı fren kaliperleri ile sportif dokunuşlar tamamlanmış.

İç mekana gelince, ağırlıklı olarak siyah rengin hakim olduğu kokpitte standart spor koltuklar, üç kollu deri direksiyon simidi, Alcantara kaplama, kırmızı dikişler ve özel RS logolarına yer verilmiş. Dijital gösterge panelinin standart olarak sunulduğu modelde RS’ye özgü grafiklere sahip daha büyük bir bilgi-eğlence sistemi ekranı da yer alıyor.

Tüm Octavia RS modelleri, aşamalı direksiyon ve çok bağlantılı arka düzen ve 15 mm daha düşük sürüş yüksekliğine sahip spor süspansiyon ile donatılmış. Adaptif süspansiyonun opsiyonel olarak sunulduğu modelin TSI versiyonunda sınırlı kaydırmalı diferansiyel seçeneği de mevcut.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu