MG ZS EV İncelemesi

İngiltere’nin köklü otomobil üreticilerinden bir tanesi olan MG, Türkiye’ye %100 elektrik motorlu bir SUV ile giriş yaptı. Sizler için test ediyoruz karşınızda MG ZS EV.

En uygun fiyatlı %100 elektrikli SUV

MG ZS EV

MG ZS EV tasarım açısından diğer markaların piyasaya sürdüğü SUV modeller ile pek bir farklılık göstermiyor. Rakiplerinden öne çıkan konuları fiyatı ve sunduğu garanti kartları. Dış görünümde pek fazla kıvrıma yer vermeyip daha küt bir tasarım oluşturan model bunun sayesinde içeride gayet ferah ve geniş bir yaşam alanı sunuyor. Gündüz ledine sahip ön farlar, krom desenli ön ızgara içinde ki büyük MG amblemi araca kesinlikle bir kimlik oluşturmuş. Ön tampon altı, arka tampon difüzörü, kapı altları ve tavan çıtasının krom kaplaması araca kattığı renk farklılığı ile dikkat çekmekte.

Otomobilin dış tasarımı sayesinde, arka yaşam alanı ferah ve geniş bir iç mekan oluşturmuş. Büyük cam tavanın bu ferah iç mekan algısında rolü büyük. MG markasının “bırakın gün ışığı içeri girsin” tabiri ile sunduğu 1.19 m2 lik açılabilir cam tavan arka yolcuların koltuk ve geniş iç hacim rahatlığına birde ferahlık katıyor diyebiliriz. Bagaja geçtiğimizde 448 Litrelik bagaj hacmi ile gayet yeterli. Yetersiz geldiği durumlarda yatabilen arka koltuk sırası sayesinde 1166 Litrelik hacime ulaşan yükleme alanı ile her durumda kullanıcılarına yardımcı oluyor.

Direksiyona geçtiğimizde dış tarafın gelenekselliğine karşıt modern ve premium araç algısı oluşturan bir iç mekan bizi karşılıyor. Kesik tasarımlı deri direksiyon terletme yapmıyor ve kaliteli. Direksiyon üstündeki tuşlar gayet anlaşılabilir ve kolay ulaşım ile orta konsola monte edilen 8 inçlik Carplay ve Android Auto destekli multimedya ekran kontrolünün yanı sıra kadran ortasındaki dijital bilgi panelinide kontrol etmemize olanak sağlıyor. Otomatik far asistanı, yağmur sensörü gibi özellikler ile güzel bir algı yaratırken halojen ampüllere sahip olması pek hoş bir durum değil. Fiyatına göre ise sunduğu donanımlar ise muazzam, auto hold, adaptif hız sabitleyici, uzun far asistanı, çarpışma uyarıcı, şerit ihlal ikazı, trafik işareti algılama, otomatik acil fren sistemi, kör nokta uyarı sistemi ve ülkemizde en çok sevilen donanım olan cam tavan. İki kademeli olan cam tavan daha büyük olması sayesinde arabanın içini ferah ve aydınlık gösteriyor.

Sürüşe geçtiğimizde 143 beygir 353 Nm tork üreten 1 vites CVT şanzıman ile kombine edilmiş bu motor gayet başarılı ağırlığı yüzünden ara hızlanmalı çok kuvvetli olmasada, bulunduğu kategorideki çoğu petrol otomobillerden daha dinamik bir yapıya sahip. Eko, normal ve sport modu bulunan model bu modlarda geçiş yaptığınızda otomatik olarak gücü düşürüyor ve sonuç menzilinizi etkiliyor. Bu 3 farklı sürüş moduyla beraber 3 farklı geri kazanım seçeneği sunan rejenerasyon sistemi ile kullanıcının isteklerine cevap verirken otomobil menzilinin de kontrol edilmesine olanak sağlıyor. Motoru besleyen 44.5 kWsa’lık bataryanın ise tam dolu halinde 336 km menzil yapabileceği açıklanmış. Model bizim testimizde yoğun trafik ve dikkatsiz kullanım sonucu 260 km yol yapabilerek gayet başarılı bir tutum sergiledi. 0-100 hızlanması 8.1 saniye olan modelin maksimum hızı ise 140 km/s. MG ZS EV elektrik otomobillerinin hayatımıza girmesinde büyük rol oynayacak gibi. DC ile adlandırılan hızlı şarj ile %0 ‘dan %80 batarya doluluğuna 40 dakikada ulaşıyor. Kullanıcılar AC şarj ile iş yeri veya evinizden şarj etmek istediğinde MG ZS EV %100 doluluğa 7 saatte ulaşma olanağı sunuyor. Türkiye’nin en ucuz %100 elektrikli SUV otomobili iddaası ile piyasaya giren MG ZS EV genel olarak gayet başarılı bir duruşa, fiyatına göre iç mekanda oluşturduğu premium algısı ve sunulan donanımları ile bu model tam bir fiyat performans otomobili olma ünvanını kazanıyor. MG ZS EV Türkiye’de “comfort” ve “luxury” olarak isimlendirilen iki paket ile satışa sunuluyor. Comfort paketli versiyonun 394.000 TL’den, Luxury donanımlı modelin ise 409.000 TL’den satışa çıkmış olduğunuda belirtelim.

Diğer testlerimize göz atmak için lütfen tıklayınız.

TEKNİK ÖZELLİKLER

  • Motor Tipi: Elektrik
  • Beygir Gücü: 143 HP
  • Tork Gücü: 335 Nm
  • Menzil: 263 Km
  • Şanzıman: 1 Vites auto CVT
  • Şarj Süresi: 6 saat 58 dakika (Ev Tipi)
  • Şarj Süresi: 41 dakika (Hızlı Şarj)
  • Güç: 50 kW
  • Akü Kapasitesi: 44.5 kWh
  • Uzunluk: 4314 mm
  • Genişlik: 1809 mm
  • Yükseklik: 162 mm
  • Ağırlık: 1502 Kilogram
  • Bagaj Hacmi: 448 Litre / 1166 Litre
  • Lastik Ebat: 215/50 R17

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu