Lexus Tokyo’da NX PHEV OFFROAD ve ROV Buggy Konseptlerini Sergiledi!

Premium otomobil üreticisi Lexus, 2022 Tokyo Auto Salon’da gerçekleştirilen fuarda yeniliklerini gösterdi. Lexus Tokyo’da NX PHEV OFFROAD konseptinin örtüsünü ilk kez kaldırırken aynı zamanda ROV Buggy konseptini de ilk defa ziyaretçilerle buluşturdu. Lexus’un karbon nötr topluma ulaşma çalışmalarını gösteren iki konsepti, aynı zamanda farklılaşan müşteri tercihleri ve genişleyen yaşam tarzlarıyla beklentileri aşan yeni değerler sunuyor. Lexus, ortaya koyduğu araçlarla rafine yaşam tarzını ve sürüş keyfini, doğayla uyum içinde yaşatmayı hedefliyor.

İlk hidrojen motorlu Lexus aracı!

ROV Buggy

İlk kez gösterilen NX PHEV OFFROAD konsepti, Lexus’un ilk plug-in hibrit modeli NX 450h+ üzerine yapıldı. Rafine sürüş performansının yanı sıra düşük CO2 emisyonlarına sahip NX PHEV OFFROAD, maceracı tarzını daha fazla öne çıkarıyor. Konsept araç yükseltilmiş platformu, büyük arazi lastikleri ve bronzmat siyah gövde rengiyle birlikte her türlü şartla baş edebilecek şekilde tasarlandı.

ROV Buggy konsepti ise kompakt gövdesi ve farklı sürüş deneyimiyle geleneksel araçlardan ayrılmayı başarıyor. Lexus’un ilk hidrojen motorlu aracı, içten yanmalı motorun keyif veren sesleriyle birlikte aynı zamanda çevreci olmasıyla öne çıkıyor. Lexus ROV konsepti, markanın sürüş eğlencesinin her yere taşınabileceğini göstererek bunu ekstrem arazi yeteneğiyle birleştiriyor. Açık süspansiyonları, koruma kafesi ve çamurlu yollar için off-road lastiklerle tamamlanan ROV konsepti, 1.0 litre hidrojenli motordan güç alıyor.

NX PHEV Offroad detayları:

  • Şase: Lexus NX 450h+
  • Uzunluk: 4,660 mm
  • Genişlik: 1,865 mm
  • Yükseklik: 1,675 mm
  • Motor: 2.5 Litre 4 Silindir Plug-in Hibrit AWD
  • Ön motor gücü(İY): 182 Beygir 270 Nm Tork
  • Arka motor gücü(EM): 54 Beygir 121 Nm Tork
  • Lastik ebatı: 265/65R17

ROV Concept detayları:

  • Uzunluk: 3,120 mm
  • Genişlik: 1,725 mm
  • Yükseklik: 1,800 mm
  • Motor: 1.0 Litre 3 Silindir
  • Yakıt tipi: Compressed Hydrogen Gas
  • Aktarma organları: 2WD-4WD ve kilitli diferansiyel

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu