Yeni Range Rover Sport görücüye çıktı!

Land Rover, 2023 Range Rover Sport’u tanıttı. Yeni Range Rover Sport, 2024 yılında bir elektrikli versiyona da kavuşarak markanın ilk sıfır emisyonlu modeli olacak.

Range Rover Sport 2024 yılında elektrikli versiyona kavuşacak!

Yeni modelde elektrikli versiyon gelene kadar şarj edilebilir hibrit güç üniteleri durumu idare edecek. Tamamen elektrikli kullanımda 113 km menzil sunan plug-in hybrid model, önemli güncellemeleri de içerisinde barındırıyor.

Range Rover modellerinde evrimsel tasarım felsefelerini görmeye alıştık, yeni Sport da bu felsefeye bağlı kalmış. Genel tasarımı değişmeden yoluna devam eden araçta küçük tasarım detayları ile daha ilgi çekici ve modern bir görünüm elde edilmiş. Yakın zamanda tanıtılan Range Rover modelinde olduğu gibi daha ince farlara ev sahipliği yapan Sport’un çıkıntı yapmayan kapı kollarına da kavuştuğunu görüyoruz.

Arka bölüme geçtiğimizde ise yeni Range Rover Sport kardeşlerinden ayrılıyor. Arka camın altında konumlandırılan ince stop lambaları üzerinde ‘Range Rover’ yazan siyah bir şerit ile birbirine doğru uzanıyor. Oldukça sade bir arka bölüme yer verilen araçta plakalık ise bagaj kapağının altında konumlandırılmış.

Yeni Range Rover Sport, iç mekanda da iddialı. Yolculara sunulan artırılmış bacak mesafesi, 22 yöne ayarlanabilen masaj koltukları, gelişmiş bir hava temizleme sistemi, isteğe bağlı 1.430 W’lik 29 hoparlörlü Meridian premium ses sistemi, aktif gürültü önleme ve 13.7 dijital gösterge paneli ilk göze çarpan detaylar oluyor. SUV modelde 13.1 kavisli Pivo Pro dokunmatik ekran üzerinden birçok özellik kontrol edilebiliyor.

2022 Range Rover Sport EV, PHEV ve hafif hibrit araçlar için tasarlanmış MLA-Flex platformu üzerinde yükseliyor. Şirket önümüzdeki dört yıl içerisinde bu platform üzerinde altı adet tamamen eletkrikli model üretmeyi planlıyor.

Range Rover Sport ilk etapta dizel, benzinli ve şarj edilebilir hibrit seçeneklerle sunulacak. Tüm güç seçeneklerinde dört tekerlekten çekiş sistemi sunulurken, güç 8 ileri ZF şanzıman aracılığıyla yere aktarılacak.

Yeni Sport’un Avrupa pazarındaki motor seçenekleri:

• P400 3.0 I6 turbo mild-hybrid, 400 PS, 406 lb-ft/550 Nm, 0-100 5.5 sn

• P530 4.4 V8 turbo, 530 PS, 553 lb-ft/750 Nm, 0-100 4.4 sn

• P440e 3.0 I6 turbo PHEV, 440 PS, 457 lb-ft/ 620 Nm, 0-100 5.6 sn

• P510e 3.0 I6 turbo PHEV, 510 PS, 516 lb-ft/ 700 Nm, 0-100 5.3 sn

• D300 3.0 I6 diesel MH, 300 PS, 479 lb-ft/650 Nm, 0-100 6.4 sn

• D350 3.0 I6 diesel MH, 350 PS, 516 lb-ft/700 Nm, 0-100 5.7 sn

Range Rover Sport’un model gamının tepesinde şuanda P530 yer alıyor. BMW’den alınan 4.4 litrelik V8 motora ev sahipliği yapan model 530 beygir güç üretiyor. P530, performanslı SVR versiyonu gelene kadar model gamına ağabeylik yapacak. P510 ve P440 versiyonları ise şarj edilebilir hibrit güç üniteleri ile öne çıkıyor.. Bu modeller 3.0 litrleik Ingenium 6 silindirli motorlar ve 38.2 kWh’lik bataryalar görev yapıyor. Modeller WLPT döngüsüne göre sırasıyla 113 ve 114 km’lik elektrikli menziller sunuyor.

Yeni Range Rover Sport İngiltere’de 79.125 pound’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulmuş durumda. Yüksek hacimli motorları ile birlikte ülkemizdeki vergilendirme sisteminin ardından aracın fiyatları uçuk rakamlara çıkacaktır.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu