BMW X3 İncelemesi

BMW’nin SUV ailesinin en küçük üyesi olan X3, yenilendi.  Önceki nesli 2010 yılında üretilen ve 2014 yılında makyajlanan otomobilin uzun bir aradan sonra güncellendiğini söyleyebiliriz. Ağabeyi X5’e oldukça benzeyen otomobil, artık daha kaslı bir görünüme sahip. Yeni X3’ün tasarımında ön tamponu ve markanın imzası haline gelen böbrek şeklindeki ızgaraları ön tarafta dikkat çeken detaylar arasında yer alıyor. Arka tarafında ise stopların ve tamponun değiştiğini rahatlıkla fark edebilmek mümkün.

Otomobilin kokpiti, premium bir araçta olduğunuzu size fazlasıyla hissettiriyor. Taba rengine sahip döşemeler iç mekana klasik bir hava katıyor. X3’ün etli direksiyonunun güzel bir kavrama hissi var. Özellikle etli direksiyon sevenler rahatlıkla beğenebileceği seviyede. Otomobilin ön konsolu ise daha önce BMW markalı bir otomobile bindiyseniz size hiç yabancı gelmeyecektir. Orta kısımda bulunan multimedya ekranı üzerinden araç ve sürüş istatistikleri hakkında çeşitli bilgilere ulaşabiliyorsunuz. Harman Kardon ses sisteminin bulunduğu otomobilde müzik dinlerken keyif alabilirsiniz. Ekranın hemen alt tarafında multimedya sisteminin kontrolleri ve klima kontroller imevcut. Ayrıca vitesin yanında yer alan command kontrolleri yardımıyla orta konsolda bulunan ekranı ve ses sistemini kontrol edebiliyorsunuz.  3 boyutlu hayalet göstergelerinde oldukça şık göründüğünüde belirtelim.

X3’ün sürüş dinamikleri, alıştığımız BMW genlerini taşıyor. Vitesin yanında bulunan bölümden otomobilin sürüş modları arasında geçiş yapabilirsiniz. Eco, Comfort ve Sport olmak üzere üç farklı sürüş modu bulunan otomobil, Sportmod da bir miktar sert tepkiler veriyor. Direksiyon ve gaz pedalının tepkilerinin keskinleştiği bu modda şanzıman vites geçişlerini üst devirlerde gerçekleştiriyor. Fakat Comfort ve Eco modları daha sakin karakterlere sahip olduğu için gündelik kullanımlar için daha ideal bir tercih olacaktır.

BMW, X3’te formülü bozmamış. Atik ve halen daha kullanışlı bir otomobil. Beklentileri karşılamayı başarıyor.

Otomobilin ses yalıtımı genel anlamda başarılı. Yol ve sürüklenme gürültüsünü kabine makul miktarda aktaran otomobilde sadece yan aynalardan bir miktar rüzgar sesi duyabilmek mümkün. Ayrıca dizel motorun gürültüsü kabine biraz fazla aktarılıyor.

M donanım seviyesine sahip olan test otomobilimizin süspansiyonları yoldaki kusurları ve kasisleri başarılı bir şekilde sönümlüyor. Ayrıca tempolu kullanımlarda da 1800 kg’lık gövde ağırlığını kontrollü bir şekilde taşımayı başarıyor.

2.0 litrelik turbo dizel motorun bulunduğu modelde 8 kademeli otomatik şanzıman bulunuyor. Dizel motor, sahip olduğu 400 Nm torkunu 1750-2500 d/dak aralığında 190 bg’lik gücünü ise 4000-4500 d/dak aralığında veriyor. Alt devirlerde  gelen maksimum torku sayesinde seri bir şekilde hareket edebilen otomobil, maksimum gücünü limite yakın devir aralığında verebiliyor.

xDrive teknolojisine sahip olan araç gücünü dört tekerleğe birden aktarıyor. Islak veya kaygan zeminlerde gücünü dengeli olarak aktarmayı başaran xDrive, çekişi kontrol altında tutarak otomobilin kaymasını engelleyip güvenli bir şekilde sehayat edilmesine imkân sağlıyor. Ayrıca BMW, bozuk zeminlerde sürüş yapacak kullanıcıları içinde yokuş iniş desteği ve çekişsistemini kontrol edebilmek için iki kademeli çalışan ESP düğmelerini de vitesin yanında bulunan alana konumlandırmış.

Yeni X3 ile dört kişi rahatlıkla seyahat edebilir. Ayrıca sahip olduğu 550 litrelik bagaj hacmini arka koltukları katlayarak 1600 litreye çıkartabilirsiniz. Tampon hizasında bulunan yükleme eşiği bu alana eşyalarını yerleştirirken zorlanmamanızı sağlıyor.

TEKNİK ÖZELLİKLERİ


1995 cc, sıralı 4 silindir, dizel, dört tekerlekten çekiş,190 bg, 400 Nm
5.7 lt/100 km, 149 gr/km
0-100 km/s 8.0 sn, 213 km/s
1825 kg
 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu