Hyundai İ20 İncelemesi
Hyundai i20,markanın sevilen modellerinden biri. İyi görünüyor, makul bir sürüşe sahip ve yeterli oranda kullanışlı. Yakın zamanda da ufak bir makyaj operasyonu geçirdi.Bu operasyonun sonucunda da yeni motorlar, renk seçenekleri ve özellikle dış tasarımında farklı detaylar otomobile eklendi.
Dış tasarımda en büyük fark arka tarafta. Eskiden tamponda olan plaka bagaj kapağına taşlınmış, stop lambalarının iç tasarımı yenilenmiş ve plakadan kurtulan tampon değiştirilmiş. Kabindeki değişikliklerse o kadar da büyük değil.
Test aracımız Elite donanım seviyesindeydi ve bunun bir getirisi olarak 7 inç dokunmatik ekrana sahipti. Makyajın bir getirisi olarak da i20’ye yüksek güç çıkışlı bir USB eklenmiş.
Makyaj operasyonu, kabininden çok dışında kendini daha fazla hissettiriyor.
Çift kavramaları şanzımanların sürüş deneyimini domine etme geleneği burada da bozulmuyor. Makyajla gelen 1.0 lt turbo motor iyi bir iş çıkarıyor ancak motorun asıl parlamasını sağlayan, şanzıman gibi hissettiriyor. Kimin kimi ne kadar parlattığından önemsiz olarak bu alt devirlerde daha canlı hissettiren 120bg güç ve 172 Nm tork üreten motorun i20’nin karakterine gayet uyumlu olduğunu ve hatta onun karakterini bir adım geliştirdiğini söylemek mümkün. Gerek şehiriçin de gerekse otoyol sürüşlerinde performans anlamında daha fazlasını istemenize neden olmayacaktır.
Daha fazlasını istemenize neden olacak nokta, konfor olabilir çünkü i20’nin süspansiyonları ilk anda biraz sert hissettiriyor. Elbette engellerden geçerken kabin içinde vahşice sarsılmıyorsunuz ama üzerinden aştığınız her frekanstaki engel kabine yansıyor. Rahatsız edici mi? Kesinlikle hayır ve Hyundai i20’nin ercih edilmemesi için bir gerekçe olarak gösterilemez.
Hyundai i20 halihazırda tanıdığımız ve sevdiğimiz bir modeldi. 1.0 lt motoru ve ona eşlik eden otomatik şanzımanıyla artık sınıfında daha da mantıklı bir otomobil. Dikkatli bir kullanımla ulaşabileceğiniz 6.0 lt/100 km’lik ortalama tüketim değeri de vurgulanmaya değer.