Hurdalıktan yarış pistine: 1964 MINI Countryman

Bu 1964 Austin Mini Countryman, onu klasik yarış arabasına dönüştüren meraklı sahipleri sayesinde hurdaların arasından kurtarılmış.

Mark aracı ilk bulduğunda çürümeye terkedilmiş haldeymiş.

Aracın oldukça hafif olması için özenle çalışan sahipleri, MINI’yi 630 kg’ye düşürmüş. Bu hafif otomobil ile birlikte aracın motorunun da 132 beygir güce çıkarılmasıyla oldukça dikkat çekici bir performans sağlanmış. Bu rakamların önemini anlamak için örnek vermek gerekirse, yeni bir Volkswagen GTI, 1 ton başına 160 beygir güç sunarken, klasik MINI’mizde  bu rakam 209 olarak ölçülüyor.

Araçtaki bazı çürüklerden eliniz rahatça geçebiliyor.

Bu yarışçı MINI’nin sahibi ise klasik araçlar için karbüratör üreten Burlen Limited’ın direktörü  Mark Burnett olduğunu öğrendik.

Countryman ile yarışma fikri de Eylül 2018’de Mark’ın da yarıştığı Goodwood Revival’in padokunda ortaya çıkmış. Mark’ın bir arkadaşı ailesinin soyulmuş ve çürümüş ama tamamen orijinal olan Countryman’den bahsetmiş.

Çürüklerden kurtulan Mark, daha sonra aracın dayanıklılığını arttırmak için takla kafesinin çalışmalarına başlamış.

Aralık 2018’de başlayan proje, 7 ve 8 Nisan tarihlerinde Goodwood Üyeleri Buluşması’nın ilk yarışmasının öncesine kadar devam etmiş. Bu da yaklaşık 16 hafta içinde MINI Countrtman’in çürümüş bir kabuktan mükemmel bir yarış arabasına dönüştürüldüğü anlamına geliyor.

Çalışmalar devam ediyor.

132 beygir güç üretebilen ve yüksek performanslı H4 SU kullanan 1.293cc Swiftune yarış ünitesi kullanılan aracın ağırlığının 630 kg olduğunu düşündüğümüzde oldukça yeterli bir güce sahip olduğunu söyleyebiliriz. Bu değer mevcut Countryman’in de üçte bir ağırlığına denk geliyor. Aracın ahşap gövde elemanlarına kadar orijinal kalmış olması bu değeri yakalamayı mümkün kılmış.

Orijinalliğe önem veren Mark, aracın dişlilerinde bile 1966 öncesi MINI’lerde kullanılan türevlerine yer vermiş. Aracın orijinal rengi olan Tartan Kırmızısı’nı da korumuş.

Aracın orijanlliğine önem veren Mark, kırmızı rengi de korumuş.

İç bölüme geçtiğimizde ise tüm koltuklar çıkarılırken güvenlik önlemleri için bir de takla kafesi yerleştirilmiş.

İlk testlerin ardından aracın çok hızlı, güçlü ve sert olduğunu söyleyen Mark, kesinlikle iyi bir iş başardıklarının farkındaymış.

Testler başlıyor

Mark, Countryman diğer MINI Cooper modelleri ile aynı sürüş özelliklerine sahip olsa da fazladan 10 cm’lik dingil mesafesi aracın dinamiklerine kesinlikle artı olarak geri döndüğünü belirtti.

Ayrıca Countryman’in daha uzun, düz tavanı tarafından sağlanan geliştirilmiş aerodinamik, hız ve hava akışına yardımcı olarak onu standart MINI’lerden daha üstün hale getiriyor.

Hurda halde bulunan ve uzun uğraşlar sonucu piste çıkarılmaya hazır hale getirilen 1964 MINI Countryman bundan sonra Goodwood’da Mark’ın ellerinde düzenli olarak yarışlara katılmaya devam edecek.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu