Ford Ranger Raptor İncelemesi

2020 Uluslararası Pick-up Ödülü’nü alan Ford Ranger Raptor, arazi koşullarında herkesi şaşırtmak için geliyor.

Diğer testlerimiz için tıklayın

Türkiye’de herkes Ford Ranger modelini biliyordu. Bunun bir üst seviyesi olarak Ranger Raptor modeli üstün arazi kabiliyetleri ile Türkiye piyasasına giriş yaptı. Bir pick-up’tan daha fazlası olan Ranger Raptor bizimle beraberdi.

Kaslı ön çamurluklarla birleşen far ve ızgara grubu, sert bakışları beraberinde getiriyor. Ön tampon ve altındaki motor muhafazası ise tam karşıdan bakıldığında sert karakterini tam olarak yansıtacak şekilde dizayn edilmiş. Tamponla birleşen plastik çamurluk eklentileri hem kaslı görüntüyü destekliyor hem de arazi şartlarında Raptor’un daha az kirlenmesini sağlıyor.

Arazi kabiliyetiyle ön plana çıkan Raptor’un yaklaşma açısı 32.5 derece. Raptor, sıradan bir Ranger Wildtrak modeline göre 50 mm daha yüksek, ayrıca gövde toplam 281 mm yüksekliğe sahip. 850 mm derinliğe kadar sorunsuz su geçişi yapabiliyor. Kapı altında bulunan döküm basamaklar inip-binme sırasında kolaylık sağlarken darbelere karşı da koruma sağlıyor. Arka tamponun altında bulunan bar, römork çekmek için elektrik soketi ve römork bağlantılarını standart olarak sunuyor. Ayrıca yüksek yapısı ve Raptor’un genel tasarımına göre daha ince olan arka tampon sayesinde 25 derecelik uzaklaşma açısı sunabiliyor.

Hafif alüminyum kullanılarak güçlendirilen alt takım, Fox Racing’in 2.5 inç performans modeli amortisörleriyle birleştirilmiş. Ekstra güçlendirmelere sahip merdiven şasi ise Raptor’un Ranger Wildtrak modeli ile arasındaki farklardan sadece bir tanesi. 285/70/R17 ebatlarındaki standart olarak sunulan BF Goodrich lastikler, Raptor’un arazide ne kadar iddialı olduğunu gösteren bir diğer etmen. 

Raptor’un içine geçtiğinizde standart bir Ford kabinine oturduğunuzu düşünemeden farklılıkları görüp kendinizi iyi hissedebilirsiniz. Direksiyon arkası vites kulakçıkları ve direksiyondaki yarış çizgisi ilk dikkat çeken detaylar. Ayrıca oturduğunuz koltuğun yarış koltuğu olması sizi hiç şaşırtmasın. Her ne kadar yanal destekleri ve baldır destekleri yüksek olsa da fazlasıyla konforlu ve ergonomik. Elektrikli sürücü koltuğu ile sürüş pozisyonunuzu ayarlamak çok kolay ve kontrollere alışmak fazla zaman almıyor. Genel olarak dayanıklı malzemeler kullanılan kabinde, sürücünün temas ettiği her nokta yumuşak deri ile kaplanmış. 8 inç dokunmatik multimedya ekranı, Apple Car Play ve Android Auto uygulamalarını destekliyor. Isıtmalı ön ve arka cam, geri görüş kamerası, soğutmalı orta konsol, yağmur sensörü ve far sensörü gibi işleri kolaylaştıran donanımlar standart olarak sunuluyor. 2 adet USB, 2 adet AUX, 220 V priz ve SD kart girişleriyle kabindeki yaşamı daha da kolaylaştırıyor.

2 çeker(2H), 4 çeker yüksek(4H) ve 4 çeker düşük(4L) çekiş modlarının yanı sıra menüde sunulan sürüş modları ayrıca ilgi çekiyor. Normal, Spor, Çim, Çakıl Taşı ve Kar, Çamur, Kum, Kaya ve Baja modu bulunuyor. Her amaca göre bir mod bulunuyor ve tam güçte korkusuz bir arazi performansı için Baja modu biçilmiş kaftan. Yokuş kalkış, yokuş iniş, arka diferansiyel kilidi gibi arazi donanımları ise zorlu şartlarda işinizi kolaylaştırmak için sizi bekliyor olacak. 

214 beygirlik gücü, 10 ileri tork konvertörlü şanzıman ile tekerleklere ileten Raptor, beklentinizin üstünde performans göstererek ilerliyor. Çift turbolu 2 litrelik dizel ünite 500 NM tork değeriyle her devirde canlı kalabiliyor. Arazideki sertliklerle başa çıkabilen Fox Racing süspansiyonlar, şehir içi kullanımlarda ise fazlasıyla konforlu bir sürüş sunuyor. Bunun en büyük etkeni ise arka takımda çok noktalı bağımsız Fox Racing süspansiyonların kullanılması. Ranger Wildtrak modelinden bir diğer fark olarak geliştirilmiş fren sistemi bulunuyor. Fren pedalında direkt olarak hissedilen bu durum size güven veriyor. Direksiyon geleneksel Ford karakterini size sunuyor, hisli ve keskin karakteriyle kullanırken güven veriyor. Ayrıca büyük vites kulakçıklarıyla Ranger’ı kullanmak, zevk katsayısını artırmak için sadece bir etken. 

Şehir içi kullanım için mantıklılığı her ne kadar tartışılsa da; Ranger Raptor ile test sürüşümüz boyunca şehir içi, şehir dışı ve arazi kullanımlarında oldukça fazla vakit geçirdik. Genel ortalama tüketimimiz 9.5 lt/100 km oldu. 2524 kg ağırlığında bir arazi canavarı için bu değer oldukça makul. Ağırlıklı olarak arazide kullanılmayı hakeden Raptor, pikap alacak kişilerin kesinlikle denemesi gereken bir model.

TEKNİK ÖZELLİKLER
1996CC, SIRALI 4 SİLİNDİR, 4×4, 214 BG, 500 NM
8.9 LT/100 KM, 212 GR/KM
2524 KG

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu