Opel Insignia İncelemesi

Opel Insignia yeni makyajı ile D segmenti premium araçlara rakip olmayı başarabildi mi?

2004 yılında konsept olarak tanıtılan 2008 sonunda ise Vectra’nın yerini alarak pazarda yerini bulan Opel Insignia 2021 makyajı ile birlikte testimize konuk oldu. Tasarımı hali hazırda 2017 makyajında keskinleşmiş olan Insignia, ızgarasında ve farlarında gittiği değişikler ile önceki makyajında vurgulamak istediği premium hissini arttırmayı hedeflemiş.

Opel Insignia’nın logosunun yanlarındaki kanat şeklindeki krom çıta artık düz krom şeritlere dönüşerek sadeliği amaçlamış. Aynı zamanda gözlerinizin sıkılmasını engellemek için ızgarasında bir çok krom detay bulunmakta. Farlarındaki değişiklikten bahsedecek olursak küçük kardeşi Corsa’ya benzer şekilde Insignia’nın farları L formuna sahip. Bu detay Insignia’nın agresiflik algısının ne kadar ön planda tutmak istediğini ortaya koyuyor.

Agresiflik algısını artıran bir başka detay ise sis lambalarında yapılan değişiklik ve çerçevesindeki değişiklik olmuş. Yan ve arka profilinde değişikliğe gidilmemiş olması ise yeni Insignia heyecanından rol çalıyor. Yüksekliği, genişliği ve uzunluğunda ise aynı şekilde değişikliğe gidilmemiş durumda.

İç dizaynında bizi bekleyen yenilikler

Insignia’nın içerisinde sizleri oldukça sessiz bir ortam bekliyor. Yeterli sessizlik seviyesine ulaşılabilmesi için motor kapağının dahi yumuşak bir malzemeden yapılması gözümüzden kaçmadı. Diğer aile üyeleri ile aynı çizgi hatlarına sahip olan bir kokpiti bulunan Insignia, makyaj ile birlikte içeride radikal bir değişikliğe gitmeyi tercih etmemiş. 8″ büyüklüğündeki yüksek çözünürlüklü hayalet ekranının yanında, yine 8″ büyüklüğündeki dokunmatik multimedya ekranı sizleri bekliyor. Multimedya ekranında hızlı ve pratik bir navigasyon ekranı sizleri karşılıyor. Bu navigasyon ekranının tek negatif yanı Türkiye haritasının güncel olmaması. Rakibi Skoda Superb’in kardeşi Octavia’da dahi bulunan Headup display’i sadece Sportif versiyonu olan GSI’da görmek üzücü. Kokpitin bir çok kısmında ki maun kaplama detayı keşke orta konsolda da devam etseydi dedirtiyor. Kablosuz şarjı kullanmak istediğinizde kol dayamanın içindeki göze koymak zorundasınız. Bu durum telefondan sizi uzaklaştırıyor fakat güvenli bir sürüş yapmanıza olanak sağlıyor. İç aydınlatması zarif ve güzel konumlandırılmış. Sadece beyaz renk yanıyor olması ise dezavantaj olarak hanesine yazılıyor.

Exclusive ve Ultimate paketleri ile birlikte gelen düz tabana sahip direksiyonu sportiflik hissini oldukça arttırıyor. Insignia’nın direksiyon ısıtmasının kardeşi Grandland X’e göre daha hızlı yüksek sıcaklıklara ulaştığını söyleyebiliriz. Rahat hissettiren sürücü koltuğu elektrikli ve hafızalı olan Insignia, AGR lisansına sahip. Bu AGR lisansı ortopedik anlamda çalışılmış olduğunun kanıtı. Böylesine premium bir araçta kesinlikle yolcu koltuğunun da elektrikli olmasını beklerdik. Koltuk ısıtması olması gerektiği gibi çalışan Insignia, koltuk soğutma özelliği ile dikkatimizi çekmeyi başarıyor. Bose ses sistemi aracınızın içerisinde size konser ortamı sağlamak için elinden geleni yapıyor.

Opel Insignia sizi arkada nasıl karşılıyor?

Arka koltuğa geçtiğinizde ise sizleri karşılayan deri kol dayama, 2 USB-A ve koltuk ısıtmalar yolcularınızın ne kadar değerli olduğunu hatırlatır cinsten. Ancak çok yüksek olan şaft tüneli uzun yolda rahatlık hissinizden çalabiliyor. Insignia’nın elektriksiz bagaj kapağı bizleri hayal kırıklığına uğrattı. Aynı zamanda kendisi gibi lift back olan rakibi Superb’den 135 litre daha az olan 490 litrelik hacmi yetersiz kalabiliyor. Arka koltuklar da yatırıldığında ise 1450 litrelere kadar çıkabiliyor.

Insignia yeni 1.5 dizel motoru ile sürüş hissiyatından bir şey kaybetmiş mi?

E2XX platformu üzerine konumlandırılan Insignia performanslı sürüşte sizi güvende hissettirmeyi başarıyor. Hız sabitleyicisi, Çarpışma uyarı sistemi ve şerit takip asistanı olan Insignia’da kesinlikle adaptif hız sabitleyicisi de beklerdik. Park asistanı da bulunan Insignia’nın geri görüş kamerası da oldukça yeterli bir çözünürlük sunuyor. Intellilux LED Pixel ön farları ise sınıfının en iyisi olmaya aday şekilde işlevlerini yerine getiriyor. Insignia pedalının sertliği ve doğrusal olmaması sebebiyle fren hissiyatı konusunda yetersiz hissettiriyor.

1.5 litrelik Turbo dizel sıralı 3 silindirli yeni motoru ile birlikte güç kaybederek 122 beygiri ile karşımıza çıkıyor. 1540 kg’lık ağırlığı ile ilk başta yetersiz hissettiriyor. Fakat bu değer 8 ileri otomatik şanzımanın performansı ile birleştiğinde yeterli olduğunu ortaya koyuyor. Yine de 12.2 saniyelik 0-100 km/s değeri ile rakiplerinin gerisinde olduğu bir gerçek olarak karşımıza çıkıyor.

Insignia bizde kaldığı süre boyunca hem trafikli hem de trafiksiz ortamda deneyimledik. 6.5 lt/100 km değerinde bir tüketim ortalaması yakalayarak 1.5 litrelik dizel motorunun gereğini yerine getirdiğini söyleyebiliriz.

Opel Insignia, sınıfının gerisinde donanımlarına sahip olmasına rağmen ortalamanın üstünde bir fiyat ile dikkatimizi çekmekte. Sınıfında yeterince dikkat çekmeyi başaramayan Insignia bakalım ileride nasıl bir değişiklik ile karşımıza çıkacak.

TEKNİK ÖZELLİKLER
1496 CC, SIRALI 3 SİLİNDİR, ÖNDEN ÇEKİŞ, 122 BG, 285 NM
4.3 LT/100 KM, 109 GR/KM
0-100 KM/S 12.2 SN, 200 KM/S
1540 KG

Opel Insignia’nın güncel Fiyat listesine ise buradan ulaşabilirsiniz.

Diğer testlerimize ise buradan ulaşabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu