Ford Ecosport İncelemesi

Şu an bu sayfalarda okuyor olduğunuz model aslında pek de yeni sayılmaz. Ford’un yaklaşık 4 seneden beri Hindistan’da ürettiği ve 100.000 adetten fazla sattığı B sınıfı SUV modeli EcoSport artık Türkiye’de. Maliyeti düşük tutmak amaçlı üretilen eski versiyon yerini günümüz teknolojisi ve tasarım detaylarına sahip olan güncel modele bırakıyor. Tasarımda yerden yüksek, kaslı ama çok da iri olmayan bir etki var. Belirgin çamurluk çizgileri ve ön ızgara sportif görünümü desteklemiş.

Fiesta ile aynı platformu kullanan EcoSport, Fiesta’dan 56mm daha uzun,30 mm daha geniş ve 237 mm daha yüksek olan Ecosport’un dingil mesafesi ise 26 mm daha fazla. Özellikle son dönemde çıkan otomobillerde uygulanabilen kişiselleştirme seçeneğiyle, Ecosport da modaya uyarak 12 renk arasından seçim sunarken, 4 farklı yeni kontrast renkli tavan seçeneğini de bir araya getiriyor. Bu sayede kendinize özel bir kombinasyon oluşturmanız mümkün.

EcoSport’u küçük boyutlarına göre değerlendirmek ona haksızlık olur.

Otomobilin ön ve arka koltuklarındaki yaşam alanları bu sınıf için gayet yeterli. 8 inçlik SYNC3 dokunmatik ekran ortaya konumlandırılmış ve etrafta gereksiz düğme kalabalığı yok. Isıtmalı direksiyon simidi kış aylarında büyük konfor sağlıyor. Bagaja gelecek olursak, belki de EcoSport’u EcoSport yapan bagaj kapağının alışılmadık yapısı olabilir. Sola,tek parça olarak açılan bu kapının kolu da stop lambasının içine gizlenmiş durumda. Tasarım, göreceli olduğu için bir kenara konsa bile; bu tip bir bagaj kapağının şehir hayatını kolaylaştırmaktan çok, zorlaştıracağı açık. 356 lt’lik bagaj hacmi ise sınıfının en büyüğü olmasa da sınıf ortalamasını tutturuyor.

Yeni Ford EcoSport ülkemizde yalnızca ST-Line donanım paketinde iki farklı motor seçeneği ile satışa sunuluyor. Bu motorlardan 1.5 litre turbo dizel olan 100 beygir güç 215 Nm tork üretiyor ve manuel şanzıman ile geliyor, 1.0 litre turbo benzinli motor ise 125 beygir güç 170 Nm tork üretiyor ve otomatik şanzıman ile geliyor.

TEKNİK ÖZELLİKLER
998 cc, sıralı 3 silindir, benzinli, önden çekiş, 125 bg,170 Nm
5.8 lt/100 km, 134 gr/km
0-100 km/s 11.6 sn, 180 km/s
1324 kg

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu