Seat İbiza FR İncelemesi

Küçük sınıfın iddialı oyuncularından olan Seat Ibiza, özellikle son jenerasyonuyla dikkatleri üzerine topladı. Keskin çizgileri ve yuvarlak hatlarıyla oldukça heyecan verici bir model olan Ibiza, bu defa sportif detaylar taşıyan FR donanım paketi ile karşımıza çıkıyor. Seat’ın favorisi olan “üçgen teması” LED farlarda, stop lambalarında ve yan aynalarda kendini gösteriyor. Dışarıdan bakıldığında bu versiyonu diğerlerinden ayırt etmenizi sağlayacak başlıca detaylar arasında FR logolu ön panjur, parlak siyah ayna kapakları, 17 inç jantlar ve Ibiza’ya çift çıkışlı egzoz görünümü veren siyah renkli bir difüzör bulunuyor. Yaşam alanına geçtiğimizde bizi diğer tüm VW Grubu otomobillerden bildiğimiz bir tasarım anlayışı karşılıyor. Dış tasarımında kalite seviyesi yüksek olan Ibiza’nın yaşam alanında da aynısı geçerli. Tüm çizgilerine baktığımız zaman neredeyse hiç ucuz malzeme kullanılmamış diye düşündürüyor. Elbette alt kısımlarda ve kapı içlerinde maliyeti düşürmek için daha ucuz malzemeler var ancak onlar çok da belli olmuyor.

Yenilenen gövdesinde FR donanımına da kavuşan Ibiza artık çok daha çekici.

İlk olarak Yeni Ibiza’nın kullandığı VW Grubu’nun MQB A0 platformu, modelin 87 mm daha genişlemesini sağlamış ve bu direkt olarak Ibiza’nın yol tutuşuna etki etmiş. Ayrıca bu boyut değişimi Ibiza’yı, özellikle FR versiyonunda, markanın bir diğer iddialı modeli Leon’dan rol çalar hale getirmiş. Bu versiyonun diğerlerinden en büyük farkı, daha sert süspansiyonlara sahip olması. Birkaç ay önce testini sizlerle paylaştığımız Xcellence versiyonunun sürüşünde aldığımız keyif Ibiza FR’da çok daha üst seviyelere taşınıyor. Biraz hızlı girdiğiniz virajlarda ona güven duyuyorsunuz. Ancak, yoldaki çukurları ve bozuk noktaları size direkt olarak hissettiren sert süspansiyonlara alışmak biraz zaman istiyor. Yine yalnızca FR versiyonun da bulunan sürüş modu seçimi ile Spor moda geçtiğinizdeki gaz tepkisi, direksiyon direnci ve süspansiyon ayarlarının değişimi oldukça hafif seviyede gerçekleşiyor.

TEKNİK ÖZELLİKLER

999 cc, sıralı 3 silindir, benzinli, önden çekiş, 115 bg, 200 Nm

4.7 lt/100 km, 108 gr/km

0-100 km/s 9.5 sn, 193 km/s

1089 kg

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu