Mazda MX-5 RF İncelemesi

Dünya’nın en çok satan roadster modeli MX-5, 2014’te tanıtılan modeliyle geleneklerini sürdürüyor.

Mazda’nın 4 nesildir ürettiği MX-5, roadster otomobiller arasında önemli bir yere sahip. Atmosferik motoruyla MX-5, güncel motorlar düşünüldüğünde kağıt üstünde zayıf görünüyor. Uzun bir kaput ve keskin çizgilerle kendine has tasarımını olan MX-5 tarzını yansıtıyor. Yere çok yakın olması da ayrı bir hava katıyor. Adaptif LED farları gayet başarılı ve selektör yaptığınızda verdiği tepki süresi sizi etkileyecek nitelikte. 

Diğer testlerimiz için tıklayın

Otomobile oturduğunuzda muhteşem bir rahatlık söz konusu değil ancak bu otomobilin öne çıkan özelliği de bu değil. Koltuğunuzu istediğiniz konuma ayarlayabiliyorsunuz fakat yükseklik ayarı bulunmuyor. Direksiyonda da derinlik ayarı sunmuyor. Buna rağmen ergonomik tasarımıyla istediğiniz sürüş pozisyonunu bulabiliyorsunuz. 7 inç multimedya ekranı dokunmatik fakat sadece otomobil durur haldeyken çalışıyor. Hareket ettiğinizde sadece vitesin arkasında konumlandırılmış kumandadan yönetebiliyorsunuz. Ayrıca bu otomobilde opsiyonel 9 hoparlörlü Bose ses sitemi de bulunuyor.

Kullanılan deriler ve kapı üstlerindeki otomobilin dışıyla aynı renk kaplamalar hareketlilik katıyor. İki adet bardaklık sunuluyor fakat sürüş esnasında kullanmak pek kullanışlı değil. Tavan kapalıyken yeterli bir ses izolasyonu sunuyor açıldığında ise otoyol süratlerinde bir süre sonra rahatsızlık vermeye başlıyor. Açılabilir tavan 10 km/s hıza kadar ortalama 10 saniyede açılabiliyor.

Çalıştırdığınızda 1.5 litre motordan beklemeyeceğiniz bir ses duyuyorsunuz. Motor ısındığında bu ses neredeyse yok denecek kadar azalıyor. Harekete başladığınızda sükunetini bozmayan MX-5, gaza bastığınızda gelen tınılı egzoz sesi ve motordan gelen emiş sesiyle mimiklerinizi çalıştırmaya başlıyor. Vites kolu kısa tercih edilmiş, ayrıca vites yolları da belirgin ve kısa. Kemikli geçişleri ile sürüş odaklı olduğunu belirtiyor.

Gaza bastığınızda, motor 7500 devir/dakikaya kadar çıkıyor ve çığlıklar atıyor. Frenler ise ağırlığıyla başa çıkabiliyor. Gaz ve fren tepkileri çok keskin ve otomobilden beklediğinizi sunuyor. Yol tutuş için süspansiyonlar sert tarafta ayarlanmış ancak kabul edilemez sertlik durumu yok. Direksiyon hassasiyeti, MX-5’in küçük boyutları ve dengeli şasisiyle birleşince resmen düşündüğünüz yere gidiyor. Test boyunca 8 lt/100 km olan yakıt tüketim değeri yakaladık.

Skyactiv teknolojisi ile daha güçlü ve hafif şasi oluşturulmuş. Aynı mantık ile motor ve şanzıman da yakıt ve emisyon verimliliği için üretilmiş. Şerit değiştirme uyarısı, kör nokta uyarı sistemi ve arka trafik uyarısı gibi güvenlik özellikleri sunuluyor. Ayırca anahtarsız giriş, hız sabitleme, 16 inç jantlarında Power Sense RF paketinde standart olduğunu belirtmek lazım.

Sportif ruhunun altında ekonomik olabilmesi ise gerçekten şaşırtıcı. Ayrıca Dünya’da bu kadar sevilmesinin en büyük nedeninin basitliği ve saf sürüş hissi olduğunu anlamak çok zor olmuyor. 

TEKNİK ÖZELLİKLER
1496 CC, SIRALI 4 SİLİNDİR, ARKADAN İTİŞ, 131 BG, 150 NM
6.1 LT/100 KM, 142 GR/KM
0-100 KM/S 8.6 SN, 203 KM/S
1015 KG

Diğer Mazda modelleri için https://www.mazda.com.tr

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu