Suzuki Swift İncelemesi

Suzuki’nin minik üyesi Swift, 6. nesline kavuştu ve sempatik görüntüsüyle piyasaya çıktı.

Önceki neslini pistlerden görmeye alışkın olduğumuz otomobil, yenilenen altyapısıyla daha büyük başarılara imza atacak gibi duruyor.

Enerjik duruşu ve ateş kırmızısı rengiyle dikkatleri çekiyor. 16 inç boyutundaki jantlar dolgun görüntüye eşlik ediyor. Swift hareketli oval hatlara ve LED farlara sahip. Ancak boyutları doğrultusunda güncel B segmenti rakiplerinden bagaj hacmi olarak biraz geride kalıyor. 

Diğer testlerimiz için tıklayın

İç mekanında hareketlilik katan beyaz kaplamalar kullanılmış. Geri kalan plastikler ise sert tercih edilmiş. Koltukların yeteri kadar yan destekleri var ve rahatlar. Kol dayama ön ve arka koltuklarda sunulmuyor. Arka koltuklarda baş ve diz mesafesi olarak bir sorun bulunmuyor. 9 inç boyutunda multimedya sistemi bulunuyor. Standart bir android tablet gibi çalışıyor ve tepkileri gayet güzel. Ayrıca alışmak için aşırı bir çaba sarfetmenize gerek yok. Android Auto ya da Apple Car Play sunulmuyor fakat Bluetooth bağlantısı kolayca yapılabiliyor. Geri görüş kamerası, lastik basınç sensörü, hız sabitleyici gibi özellikler sunuluyor. 

Çok sessiz çalışan 1.2 litrelik benzinli motor ekonomi odaklı ayarlanmış. Sürüş esnasında güce ihtiyacınız olduğunda gayet iyi ilerliyor. CVT şanzımanla kombine edilmiş bu motor, şehir içi kullanımlarda fazlasıyla yeterli. Ancak CVT karakterinden dolayı sportif sürüşlerde zevk unsurunu biraz köreltiyor. Ses yalıtımı şehir içinde yeterli fakat otoyol süratlerinde rüzgar ve yol sesini biraz duymaya başlıyorsunuz. Direksiyon çok güzel bir görüntüye sahip ve boyutları tam ayarında. Manevralarda yumuşak bir karakter sergileyen direksiyon, sürat arttıkça doygun bir sertliğe kavuşuyor ve güvenli hissettiriyor. Test süremiz boyunca 5.9 lt/100km olarak gördüğümüz yakıt tüketimi ekonomik bir otomobil olduğunu tekrar belirtiyor.

Yurt dışında çıkan motor seçenekleri de ülkemize gelse daha büyük etki yaratacak olan Swift, bu haliyle ekonomi odaklı kullanıcılara hitap ediyor. Oysa ki 1.0 litrelik turbo beslemeli motoruyla çok daha eğlenceli olabilirdi.

TEKNİK ÖZELLİKLER
1242 CC, SIRALI 4 SİLİNDİR, ÖNDEN ÇEKİŞ, 90 BG, 120 NM
4.9 LT/100 KM, 110 GR/KM
0-100 KM/S 12.6 SN, 170 KM/S
950 KG 

Diğer Suzuki modelleri için http://www.suzuki.com.tr

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu