Seat Leon FR

2012 yılından beri yollarda olan ve 2016’da gördüğü makyaj sonrası son haline bürünen Leon üçüncü nesli ile karşımızda.

Diğer testlerimiz için tıklayın

Yıllardır kullanılan asimetrik çizgileri özellikle genç kullanıcıların oldukça dikkatini çekti. Geçirdiği makyaj ile tamponlar, far ve stoplar değiştirildi. 17 inç jantları ve Mystery mavi rengiyle test aracında güzel bir kombinasyon yakalandı. Teknolojik eksiklikler tamamlandı ve motorlar güncellendi. Belki de her kesime hitap edebilmesi sayesinde bunca yıl yeni bir model ihtiyacını doğurmadı.

Direksiyona bakıldığında Seat ve kardeş markalarından alışkın olacağınız direksiyon üstü kumandalarını görmek mümkün. Ancak bunu kötü olarak algılamamalıyız çünkü çok şık ve kullanışlılar. FR donanım seviyesinde standart gelen sekiz inç dokunmatik ekranlı multimedya sistemini kullanmak çok kolay ve beklentileri boşa çıkarmıyor. Opsiyonel Beats ses sitemi ise ses yüksekliği ve kalitesi olarak gayet iyi. Panaromik cam tavan, far asistanı, yağmur asistanı gibi özellikleri ise bu donanım seviyesinde standart sunması Leon’un bir başka güzelliği sayılabilir.

Seat Drive Profile menüsünde Eco, Comfort, Normal, Sport ve Individual olarak beş farklı sürüş modu sunuluyor. Direksiyon sertliğine ve gaz pedalına etki ederken şanzımanın hızını da değiştiriyor. Ancak direksiyon arkasında vites kulakçıklarını isterseniz opsiyon listesinden almanız gerekecektir. Koltukların konforu yerinde, baldır ve yanal destekleri de gayet iyi. Anahtarsız giriş ve çalıştırma, stop&start gibi ekonomi odaklı özellikler de Leon’da es geçilmemiş.

Sürüşe başladığınızda kolaylıkla yol alan Leon, ayağınızı gazdan çektiğiniz zamanlar veya yokuş aşağı inişlerde 2 silindir moduna geçerek ekonomiye katkı sağlıyor. EcoTSI motor ve yedi ileri DSG şanzıman uyum içerisinde çalışıyor. Performans beklentilerini de boşa çıkartmıyor ve tatmin edici şekilde ilerliyor. Süspansiyonlar FR donanım sebebiyle biraz sert tarafta kalıyor ancak bu kesinlikle katlanılamaz bir durum değil. Aksine sportif sürüşlerde zevk verici bir hale dönüşüyor. Yol sesi ve rüzgar sesi için yapılan izolasyonlar da makyaj sonrasında iyileştirilmiş.

Her ne kadar yaşlanmış bir model olsa da hala dikkat çeken, sevilen ve kullanılan Leon; aile ve genç kitle hedefine üretilen doğru otomobillerden bir tanesi olduğunu bizlere kanıtladı. Test sürüşümüz boyunca 7.2 lt/100 km yakıt tüketim değerine ulaştık. Fabrika değerlerini yakalamak için ise biraz çabalamanız yeterli olacaktır.

TEKNİK ÖZELLİKLER
1498CC, SIRALI 4 SİLİNDİR, ÖNDEN ÇEKİŞ, 150 BG, 250 NM
6.0 LT/100 KM, 135 GR/KM
0-100 KM/S 8.3 SN, 213 KM/S
1183 KG

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı