Suzuki Jimny İncelemesi

4. Jenerasyon Jimny ile gardımızı almış durumdayız. Her zaman kendine has, kült ve bir o kadar da sevimli duruşuyla Suzuki jimny dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Özellikle test otomobilimizin yeşil rengi ile görenlerin bir kez daha arkasını dönmesini başarıyorsunuz. Sevimlilik konusunu bir kenara bıraktığımızda bu küçük canavar kendi doğasında yani arazide de çok başarılı. Bunun tabi kii öne çıkan belli başlı sebepleri var. Suzuki Jimny merdiven şasili bir otomobil. Nedir bu merdiven şasi dediğinizi duyar gibiyim. Merdiven şasi;  paralel iki kiriş/kol ve bu iki kola bağlanmış traverslerden oluşur. Kollar genelde U, kare, dikdörtgen ve daire kesitli olarak preste yapılırlar.pick – up’larda arazi ve ağır arazi araçlarında olan şasi sistemidir.

Buradan da jimny bize kontrol her zaman bende diye göz kırpıyor. 4. jenerasyon Suzuki jimny oldukça yeniliklerle bizi karşılıyor. Bunlardan en dikkat çeken özelliklerden biriside direksiyon amartisörü olması. Araçta arazi kullanımı sürekli göz önünde tutulduğundan ağır arazide bile direksiyonu çevirebilmek için Suzuki mühendisleri bu teknolojiyi jimny ile paylaşmışlar. Merkez diferansiyelli olan jimny ister 4 çeker ister 2 çeker olarak ilerleyebiliyor.

Jimny’nin iç mekanına gelecek olursak; Test otomobilimizin zenginliği günlük hayatta bizleri rahatlatacak şekilde. Jimny’de yumuşak plastik malzeme beklemek pek doğru olmaz fakat kullanılan malzemelerin görünümü sertliğini unutturuyor. Tek dokunuş ile açılan otomatik camlar, hız sabitleme far yıkama gibi opsiyonlar jimny’i daha da sevimli yapıyor. Büyük multimedya ekranı’nın kullanımı ve erişimi kolay. Bir çok ihtiyacınızı bu ekrandan karşılayabiliyorsunuz, hatta internetinizi bu ekran ile paylaşıp film müzik veya videolar izleyebiliyorsunuz. Jimny’nin koltukları da bir okadar rahat tek kapı olmasına rağmen arka koltuklarda yeterli diz mesafesi sunulmuş ve yolculuklar keyifsiz geçmiyor. Arka koltuk demişken 375 lt olan bagaj hacmine jimny’de ulaşabiliyorsunuz fakat arka koltukları katladığınız zaman. Jimny’nin bagaj konusunda pek cömert olduğunu söylemek doğru olmaz.

Jimny istenildiği takdirde 5 ileri manuel veya 4 ileri tam otomatik şanzıman ile satın alınabiliyor. Şanzıman demişken vites topuzunun hemen alt tarafında arazi şanzımanı sunulmuş, kullanımı gayet kolay ve bir arazi aracı kullandığınızı görüncede size hissettiriyor. İç mekandan sonra gelelim motor ve sürüş özelliklerine.

1.5 lt 102 beygir 130 tork atmosferik 4 ileri otomatik şanzıman ile 1110 kg sunan jimny arazi otomobilinde olması gereken hafifliği de kullanıcılarına sunmuş durumda. Motor ve şanzıman uyumu gayet güzel ikisi birlikte uyum içinde çalışıyorlar. Yol tutuşu olarakta jimny ile virajlara sert girilmemesi gerek. Olumsuz yönlenlerinden birisi de ani frenlerde aracın öne doğru yığılması. Uzun yolda 8.2 lt yakıt tüketen jimny şehiriçi dur kalk trafikte 9 litre civarlarında yakıt tüketiyor.

Biz 5. jenerasyon Suzuki Jimny’i gerek tasarımı gerek arazi yetenekleri ile beğendik. Kullanıcısına dost olacağından hiç şüphemiz yok!

TEKNİK VERİLER

1.5 Lt 102 bg, 130 Nm, 4 silindir ,  4×4, 1110 KG

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu