Seat Ateca İncelemesi

Son yılların yükselen trendine ayak uyduran Seat modeli Ateca, SUV kategorisinde kendisini gösteriyor.

Diğer testlerimiz için tıklayın

Seat Ateca, 2016’dan beri C-SUV segmentinin önemli temsilcilerinden biri olarak hali hazırda satılıyor. Ayrıca her ihtiyacı karşılayan donanımlarıyla segmentindeki yerini koruyacak gibi duruyor. 

Seat modellerinde gördüğümüz, geleneksel led far ve stop grupları gayet iyi aydınlatma sağlıyor ve karakteristik duruşuyla dikkatleri çekmeyi başarıyor. Farklı renk tavan rayları ve tamponlardaki farklı renkli detaylar heybetli duruşunu destekliyor. Opsiyonel olarak 18 inç alüminyum jantlar kullanılan Ateca, gerçekten tasarımında her kesime hitap edecek akıcılığı ve keskinliği bir arada sunuyor.

Sınıfının standartlarını sunan Ateca, iç mekanında da iyi hissettirmeyi başarıyor. Xcellence donanımı bulunan Ateca, tamamen dijital göstergeleri ile göze çarpıyor. Okunur karakterleri, farklı gösterge çeşitleri ve basit kullanımı ile sürücünün tüm ihtiyaçlarını karşılıyor. Dokunmatik 8 inç multimedya ekranı, alışıla gelmiş özelliklerinin dışında spor sürüşlerde kullanılmak üzere bir bilgi ekranı da sunuyor. 

Gayet basit ve kullanışlı kabin elemanları ile Ateca’ya alışmak hiç zor değil. Her fonksiyon elinizin altında ve dokunduğunuz her yer kaliteli hissettiriyor. Elektrikli sürücü koltuğu konforlu, yanal destekleri ise gayet yeterli. Ayrıca tüm koltuklarda rahat edebilmeniz mümkün. Özellikle arka koltuklarda gerek baş mesafesi gerek diz mesafesi olarak hiç bir sorun bulunmuyor. Ayrıca 510 litrelik bagaj hacmi ile sınıf standartlarını yeterince karşılıyor.

Direksiyon başına geçtiğinizde tatlı sert bir tepkiyle karşılaşıyorsunuz ve bu rahatsız etmekten ziyade güven veriyor. 4 farklı sürüş modu ile bu direksiyon tepkileri değişiyor. Eco, Konfor, Spor ve Kişisel modları ile size hitap eden sürüş karakterine sahip olabiliyorsunuz. Süspansiyon sistemi sportif bir izlenim veriyor ancak konfor konusunda kesinlikle bir olumsuzluk bulunmuyor. 

Kendisini ispatlamış 7 ileri çift kavramalı DSG şanzımanı ile uyum içinde çalışan dizel ünite, şehir içi ve şehir dışı yolculuklarınızda her anlamda yeterli performansı sunuyor. Stop&Start sistemi, trafiğin akışında sürüşünüzü bozmayacak şekilde devreye giriyor ve sizi rahatsız etmiyor. Ayrıca park yardım sistemi, acil durum fren yardımı, elektronik diferansiyel kilidi ve yorgunluk tespit sistemi gibi önemli güvenlik özelliklerini standart olarak sunuyor.

Test sürüşümüz boyunca her koşulda kullandığımız Ateca, 6.0 lt / 100 km yakıt tüketim değeri sunarak, motor-şanzıman ikilisinin başarısını bir kez daha gösteriyor. Seat Ateca, kullanıcıların beklentilerini göz önüne alarak üretilmiş C-SUV segmentinin başarılı modellerinden biri. 4 yıldır aynı tasarımı ile hala dikkat çekmeyi başarıyor, rakipleri ile bu noktada başa çıkabiliyor. Ancak 2020 itibariyle gelecek diğer modeller ile neler olacağını bizlere zaman gösterecek.

TEKNİK ÖZELLİKLER
1598CC, SIRALI 4 SİLİNDİR, ÖNDEN ÇEKİŞ, 115 BG, 250 NM
4.9 LT/100 KM, 128 GR/KM
0-100 KM/S 11.5 SN, 183 KM/S
1371 KG

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu