BMW 118i İncelemesi

BMW 118i önden çekişe geçerek bir efsaneyi bitirdi mi?

Büyük abileri ile çok yakın bir tasarıma sahip olan BMW 118i premium compact sınıfında radikal değişiklikleri ile ilgileri üstüne çekmeye başlıyor.

118i, diğer rakipleri gibi daha yuvarlak hatları ile daha ağır duran bir tasarıma sahip. Izgara kısmının yani BMW dilinde ifade edecek olursak böbreklerinin büyümesi ile büyük abileri gibi daha ağır duran 118i artık çok daha lüks durmakta.

Eski tasarımında ki o agresifliğin yerine kendini daha yumuşak ve ağırbaşlı gösteren 118i gösterişli arka tarafı ile tekrar tekrar kendine baktırmayı başarıyor. Yan tarafında ise oldukça yuvarlak hatlarının arasına gizlenmiş agresif yapısı sportifliğinden de ödün vermeden premium görünmeyi başarabileceğinin bir kanıtı.

BMW 118i’nin içi de yeni tasarımı ile birlikte diğer rakipleri gibi daha minimalist ve abilerini hatırlatır cinsten. Hayalet kadranları ile birlikte 8.8 inçlik geniş multimedia ekranı bulunan 118i, neredeyse anlaşılamayacak şekilde hayalet kadranlarının içerisine analog ibreler yerleştirerek mühendislik açısından başarılı bir iş ortaya koymuş. Çok iyi konumlandırılmış iç aydınlatmasında ise rakiplerine kıyasla sınırlı renk seçeneği sunarak kullanıcısına kısıtlama getiriyor. Panoramik cam tavanı ise gece ve gündüz sürüşlerinde sizi mutlu edebilecek bir detay olarak yerini alıyor.

Sürücü koltuğunun elektrikli ve hafızalı olması sebebiyle ön yolcu koltuğunun da elektrikli olmasını beklerdik. Arka koltukta da artık konforlu bir seyahat gerçekleştirebileceğiniz BMW 118i rakiplerinin ötesinde iş başararak büyük abileri ile yarışır duruma gelmeyi başarıyor. Arka koltukların tek eksisi premium bir araç olan 118i de bulunmayan arka kol dayaması. Arkadan itişten önden çekiş sistemine geçmesi ile birlikte eski nesline göre 20 litrelik bir artış ile 380 litrelik bir hacim sizleri bekliyor, arka koltuklar da yatırıldığında ise 1200 litrelere kadar çıkabiliyor. Bagaj kısmında ise Pandizot’unu saklayabileceğiniz ayrı bir bölümü ile işlevselliğinden de ödün vermiyor.

BMW 118i sürüşte nasıl?

Sürüşte de sizi yalnız bırakmayan BMW 118i yerinde ve güzel devreye giren elektronik güvenlik sistemleri ile size keyifli bir sürüş deneyimi yaşatıyor. Radikal değişime uğrayarak arkadan öne alınan çekiş sistemi ilk başta şüpheye düşürse de bir kaç kullanımdan sonra hala BMW ruhunu taşıdığını ve size sürüşün tadını yaşatmak istediğini ifade ediyor. Standart süspansiyonları aileniz ile seyahatlerinizde sizi rahat hissettiriyor. Virajlarda daha iyi performans almak isterseniz ise M Sport süspansiyonlarını tercih edebilirsiniz. Comfort, Eco Pro ve Sport olarak sunulan sürüş modları ile direksiyon ve gaz tepkileri kullanım amacınız doğrultusunda hareket ediyor.

1.5 litrelik 3 silindirli benzinli motoru sizi yarı yolda bırakmıyor ve beklenenin üstünde performans hissini yaşatıyor. 7 ileri ıslak kavrama şanzımanı şehir trafiğinde başarılı performans göstererek sizi yormuyor. Yanı sıra hızlanmak istediğinizde de düşünmeden hareket ederek istediğiniz sonuca ulaşmanızı sağlıyor. 3 silindirli motoru ilk çalışmada ne kadar çok sesli çalışsa da sürüşte mekanik sesleri ile size haz yaşatıyor ve kaliteli yalıtımı sayesinde abartıya kaçmıyor. BMW 118i’ yalıtım konusunda ki tek eksiği yol seslerinin olması gerekenden daha fazla geliyor olması. 

Gelelim BMW 118i’nin yakıt tüketimine, bizde kaldığı süre boyunca hem trafikli hem de trafiksiz ortamda sürme fırsatı bulduk. 7.5 lt/100 km değerinde bir tüketim ortalaması ile başarılı bir performans gösterdi.

BMW 118i, sınıfında ortalama bir fiyata sahip olmasıyla birlikte kendini çok geliştirmiş bir model olarak yerini alıyor. 1 serisi efsanesi devam edecek gibi duruyor.

TEKNİK ÖZELLİKLER
1499CC, SIRALI 3 SİLİNDİR, ÖNDEN ÇEKİŞ, 140 BG, 220 NM
5.5 LT/100 KM, 114 GR/KM
0-100 KM/S 8.5 SN, 213 KM/S
1320 KG

Mercedes A200 AMG testimiz için tıklayabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu